Hvordan forfattere kan bruke Listmania til å markedsføre boken sin

Som bokpublisist er jeg alltid på utkikk etter effektive og rimelige måter å nå bokkjøpere på. En måte er å utnytte kraften til Amazon ved å bruke Listmania-lister. Hvordan?

Listmania er et gratis markedsføringsverktøy som lar alle Amazon-kontoinnehavere lage en liste over favoritttingene deres, for eksempel bøker. Det er ideelt for forfattere å føre sin egen bok på listen sammen med andre bøker i samme sjanger for å få ut av deres popularitet og assosiasjon. Hvis du for eksempel har en bok som ligner på Harry Potter , og legger den boken sammen med boken din og andre lignende bøker, kan boken din ha nytte av siden den kan vises på Google, Bing og Amazon-søk.

Slik lager du en Listmania-liste på Amazon:

Klikk på “Rediger profilen din”-knappen øverst til høyre på siden.

Klikk på “Lister”-fanen i Bidrag-delen av profilen din.

Klikk på koblingen “Opprett din første nå” eller koblingen “Administrer Listmania-listene dine” hvis du allerede har eksisterende lister.

Oppgi den forespurte informasjonen for listen din og klikk på Forhåndsvisning-knappen for å se gjennom listen og publiser listen når du er ferdig.

Her er informasjonen du blir bedt om å oppgi:

Navngi listen din: Gjør den søkbar etter nøkkelord, andre bestselgende forfatteres navn eller boktitler

Dine kvalifikasjoner: Dine kvalifikasjoner bør være en beskrivelse av hvorfor du er en ekspert på emnet på listen din.

Introduksjon: Du kan legge til et valgfritt innledende avsnitt for å beskrive listen.

Legg til tagger : Dette lar deg legge til søkeord som hjelper andre med å finne listen din.

Legg til boken din: Dette er kjernen i listen din. Du kan legge til hva som helst fra bokoppføringene på Amazon.com; (du kan legge til hva som helst på Amazon for den saks skyld)

“Forfattere bruker ofte Listmania som en måte å promotere sine egne titler mens de grupperer dem med lignende bøker. Det er smart, diskret og effektivt,” sa Rosanne Dingli, forfatter av Death of Malta og Ifølge Luke .

“My Listmania er en definitiv liste over Kina-fotobøker som ble uttømmende kompilert fra hver sjanger, fra massemarkedssalongbordsbøker til uavhengig utgitt eksentrisitet,” sa Tom Carter, forfatter av China: Portrait of a People. Boken hans regnes som den mest omfattende fotoboken om det moderne Kina, og den er oppført sammen med andre bøker i fotojournalistikksjangeren.

I følge Anna Weber, en litterær strateg, “kan forfattere be andre om å føre boken sin på sin egen Listmania og – hvis det er i god smak profesjonelt, for å sikre anbefalinger fra andre lesere som er på utkikk etter nye bøker å lese og kjøpe.”

De fleste forfattere er uvitende om denne rimelige og verdifulle reklametjenesten, men bør bli kjent med den. Ved å lage en liste, og legge til sin egen bok, bør forfatteren også legge til sin konkurranse på listen. Det er ideelt for forfatteren å lage en liste med boken hans eller hennes oppført sammen med sjangerkonkurransen før noen andre lager en lignende liste uten at den aktuelle forfatterens bok er oppført.

“Jeg har aldri forstått eksponeringen Listmania gir hver bok på en liste … den er uvurderlig. Etter hvert så jeg hvor ofte listene mine begynte å dukke opp over hele Amazon, og hvordan boken min nå ble vist under “foreslått lesing” på andre bøker. produktsider, innså jeg at Listmania var en uutnyttet gullgruve av gratis og effektiv bokpromotering,” legger Carter til.

Enten du er en kjent forfatter eller selv publiserer din første bok, er Listmania en økonomisk måte for deg å markedsføre boken din på.

The Bottom Line: Listmania gir forfattere gratis eksponering som fører til mer salg og anerkjennelse. Lag en Listmania-liste I DAG!

Bokpublisisten Scott Lorenz er president for Westwind Communications, et PR- og markedsføringsfirma som har en spesiell evne til å jobbe med forfattere for å hjelpe dem med å få all publisiteten de fortjener og mer. Lorenz jobber med bestselgende forfattere og selvpubliserte forfattere som promoterer alle typer bøker, enten det er deres første bok eller deres 15. bok. Han har håndtert publisitet for bøker av administrerende direktører, CIA-offiserer, Navy SEALS, hjemmearbeidere, fitnessguruer, leger, advokater og eventyrere. Kundene hans har blitt omtalt av Good Morning America, FOX & Friends, CNN, ABC News, New York Times, Nightline, TIME, PBS, LA Times, USA Today, Washington Post, Woman’s World og Howard Stern for å nevne noen.